Monday, October 8, 2018

Sarapan ala ala western - bbq sausage

Pagi ni breakfast ala western, dh lama tak buat, ini lagi cepat daripada buat nasi lemak, sup cendawan tin, baked bean tin, telur 1/2 masak, sausage ayam bbq, roti celup telur, salad, masa penyediaan lebih kurang 1/2 jam, tambah pulak dgn hot chocolate! Sambil hirup bayangkan sedang berada di Manchester dgn suasana yg dingin dan berangin walaupun tengah duduk kt meja makan di rumah haha - berangan memang best hilang duka nestapa

Roti telur

Roti gardenia dicelup telur yang dipukul bersama sedikit garam dan serbuk lada hitam - cairkan butter atau marjerin atas pan dan letakkan roti sehigga kekuningan.

BBQ Sausage

Sausage direbus terlebih dahulu sehingga masak, kemudian gaulkan dengan serbuk BBQ (beli ready made) saya guna hilmie bbq, cairkan butter atas pan dan golekkan sausage sehingga rempah bersalut dengan sausage.

Telur separuh masak

tak perlu ajar kot saya guna bekas telur yang sebelah kiri ni jer, senang - tuang air panas dan masukkan telur, cantik jer kejadiannya. 

Baked bean

Buka tin tuang dalam mangkuk jer - saya guna cap ayam sebab ini yang terbaik dan sedap

Sup cendawan

saya guna brand campbell - tuang dalam periuk, gunakan tin yang sama masukkan air dan tambahkan ke dalam sup cendawan tadi.  kacau sehingga mendidih.

Salad sayur tu

huhu itu lagi senang potong ajer mana sayur yang sesuai dan ada kat dapur, saya gaulkan dengan kew pie baked sesame untuk menambah rasa.

selamat mencuba






No comments:

Post a Comment